skip to Main Content

Mark Arnold is naast ondernemer een echte creatieveling. Hij mocht van zijn vader al vanaf zijn zestiende de etalages van pa’s winkel samenstellen. Deze langdurige ervaring is terug te zien in de huidige zaak. Zo won Mark heel wat prijzen met zijn etalages, waaronder een wedstrijd onder opticiens, waarbij hij zich onder de ‘Mooiste 10 Winkels van Nederland’ mocht scharen. Daarnaast werd Arnold Eyeworks al eens beloond met de titel ‘Mooiste Ray-Ban etalage van Nederland’ en ‘Mooiste Sinterklaas-etalage van Nederland’. Het stylen is Mark dan ook met de paplepel ingegoten. “Vanaf mijn vijftiende riep mijn vader er altijd bij als er vertegenwoordigers in de zaak waren met de nieuwe brillencollecties. ‘Wat zou jij kiezen?”, vroeg hij elke keer weer. Ik plukte er dan een paar monturen uit. Hij kocht ze in en die modellen gingen vervolgens steevast als eerste de deur uit.” Mark lacht: “Succes gegarandeerd.”

Altijd een vast aanspreekpunt

Bij Arnold Eyeworks heb je altijd een vast aanspreekpunt; de enige optiek in Bavel wordt door Mark, zijn vrouw Susanne en hun collega Bjorn gerund. Elke ochtend begint met ‘er lekker tegenaan knallen’, zoals Mark het zelf beschrijft. Van sorteren tot uitpakken tot informeren, adviseren en repareren – het gebeurt allemaal in de zaak zelf. “We hebben een eigen werkplaats, zodat we alles zelf kunnen inslijpen. Dat gaat een stuk sneller het in de fabriek laten doen en is een mooie extra service voor onze klanten.” Daarnaast zijn Mark en Bjorn ook contactlensspecialist, zodat men ook voor alle mogelijke lenzen bij Arnold Eyeworks terecht kan. Hoewel Susanne ook twee dagen per week in de optiek is te vinden, houdt zij zich vooral met praktische zaken achter de schermen bezig.

Bijzondere monturen en woonaccessoires

In de winkel zelf is nog van alles te zien buiten de bijzondere monturen van merken als Chanel, Götti, Serengeti –  Mark: “de beste zonnebrillen die er zijn” – Vingino, Lunor, Tom Ford, Clayton Franklin, Etnia, Monoqool en Willems. “Ik heb een grote enorme affiniteit met interieurstyling. Dat zie je terug in de woonaccessoires overal in de winkel. Van bijzettafeltjes tot koffietafelboeken, kaarsen, koeienvellen en kunst. Ik zoek alles zelf uit. Deze items zijn een prima aankleding voor de winkel en omdat ze te koop zijn, wisselt het interieur ook geregeld. Bovendien hebben mensen iets te zien als ze misschien even moeten wachten.”

‘Wij verkopen niet, wij adviseren’

Op de vraag wat Arnold Eyeworks onderscheidt van andere optieken, antwoordt Mark stellig: “Wij verkopen niet, wij adviseren!” Hij legt uit: “We gaan mee in de persoonlijke situatie van de klant. We hebben daar zelfs een protocol voor opgesteld, zodat we altijd tot het juist type glazen of de juiste contactlenzen komen.”

Dat de combinatie service en persoonlijke aandacht samen met een optiek/concept store werkt, blijkt uit het toenemend aantal klanten uit Breda, dat Arnold Eyeworks weet te vinden. Bij Arnold Eyeworks kan je sowieso gratis voor de deur parkeren, wat in Breda een zeldzaamheid is. Daarnaast bezoeken Mark en Susanne samen beurzen in Milaan, Parijs en München, zodat ze altijd up-to-date zijn met de nieuwste trends op brillen- en contactlenzengebied.

Back To Top